ניהול תיק הלקוח
28/02/2023 2023-03-02 9:43ניהול תיק הלקוח
ניהול תיק הלקוח
בשיעור נלמד:
ניהול תיק הלקוח בתבנית ה- CRM באוריגמי.
מה תדע/י לעשות בסוף השיעור:
ניהול כרטיס הלקוח, העסקאות שלו, הפגישות מולו ואנשי הקשר של הלקוח. מעקב על כלל הפעילויות מול הלקוח מרגע שהפך ללקוח פעיל.
היי, ברוכים הבאים לאקדמיית אוריגמי.
ראשית, אזכיר כמו בשיעורים הקודמים, שגם במבנה הקיים עבור ניהול כרטיסי לקוח יש מקום להתאמות, במידה ותרצו.
בשיעור הנוכחי, נעבור על כל הישויות המעורבות בניהול כרטיס לקוח והתהליכים השונים שרלוונטיים למודול.
נתחיל בעיקר: כרטיס הלקוח. רשומת הלקוח מכילה את אותם השדות שהכרנו כבר בכרטיס הליד, בתוספת ווידג’טים שונים ברמת הלקוח עצמו עבור פעילויות, פגישות, עסקאות, אנשי קשר וחשבוניות וקבלות. כלומר כל רשומה בישויות התומכות במודול מאפשרת שיוך לכרטיס הלקוח ובהתאם תופיע בכרטיס שלו. באופן הזה, ניתן גם להוסיף עסקה, אישר קשר וכולי ללקוח מתוך הכרטיס שלו.
כדי להוסיף ללקוח רשומת עסקה/ איש קשר/ פעילות או תיעוד חשבונאי, ניתן ללחוץ על אייקון הפלוס בכל אחד מהווידג׳טים ואוריגמי תפתח מסך לרשומה עם שיוך אוטומטי ללקוח.
לדוגמה, אם ארצה להוסיף איש קשר, אלחץ על אייקון הפלוס בווידג׳ט אנשי קשר, אוסיף את פרטי איש הקשר ואוריגמי כבר תעשה את הקישור ללקוח הרלוונטי. בשלב זה איש הקשר קיים ושייך לרשומת הלקוח שלנו.
בנוסף, אם רוצים להוסיף עסקה ללקוח קיים בגין רכישה נוספת, באותה הדרך יש ללחוץ על אייקון הפלוס מתוך וודג׳ט העסקאות בכרטיס הלקוח ולמלא את פרטי העסקה.
בעת הוספת מוצרים לעסקה, המערכת תוסיף את סך המוצרים וסך העלויות לעסקה באופן אוטומטי. לאחר מכן, ניתן לערוך באופן ידני את עלות העסקה, או להשאירה כפי שהיא. בנוסף, ניתן להעניק לעסקה אחוזי הנחה שישוקללו להכנסה הצפויה מהעסקה.
לאחר מילוי פרטי העסקה, ניתן לשלוח את הצעת המחיר ללקוח, באמצעות לחיצה על הכפתור ״שליחת הסכם לעסקה״. לאחר חתימה על החוזה ואישורו, המסמך ישמר ישירות בתוך העסקה ויסגור אותה.
זהו להיום. זה תהליך ניהול כרטיס הלקוח והישויות הקשורות. אני מקווה שהמעבר על הישויות והקשר ביניהן יתרום לניהול חיי הלקוח בארגון.